Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 150 k (2016)

 

Velké kombi tuzemské značky, s oslnivým vzhledem, velkým kufrem a naftovým motorem. Kromě příznivé spotřeby oslňuje titulem Auto roku.
Radosti
Prostornost, výbava, design, resp. image celkově
Starosti
Souznění motoru a převodovky, dynamika

 

I ten, kdo nepatří mezi zaryté příznivce značky Škoda musí objektivně uznat, že nový Superb vypadá fantasticky. A to i ve verzi kombi, která obvykle autu moc elegance nepřidá. Nicméně Superb s velkým zavazadlovým prostorem nepostrádá šmrnc a styl. Mohli bychom mluvit o jednotlivých prvcích odkazující na český křišťál, ale to bychom jen opakovali to, co už bylo mnohokrát řečeno. A pokud se nepletu, tak za Superb hovoří i titul Auto roku.
Interiér
V kabině možná první, co vás napadne, je slovo vzdušnost. prostornost, designová čistota. Vpředu na sedačkách je dost místa a na těch zadních je ho ještě více. A o kufru se pobavíme za moment. Je tady řada, velmi dlouhá řada chytrých řešení, výbavových prvků, které dělají život řidiče a posádky příjemnějším, klimatizace vpředu – vzadu, pohodlné sezení, slušné audio, nastavování sedaček (včetně ovládání předního sedadla spolujezdce zezadu – prvek z limuzín, ve kterých důležitý cestující vzadu může nastavovat sedačku podle svých potřeb a zajistit si lepší prostor pro nohy).

 

Kufr je obrovský, a to doslova, a pokud by snad mělo dojít na sklopení zadních sedaček, tak se ze Superbu stane malý stěhovák. Mne osobně vadila na zadních sedačkách z kufru umístěná lišta s roletkou, která při sklopení sedaček zasahovala do prostoru, resp. dlouhá zavazadla se o ni opírala, namísto aby ležela přímo na ložné ploše. A pokud bychom chtěli jet třeba ve čtyřek, je tady průvlak, kterým protáhneme autem dlouhé předměty.
Pohon
O pohon auta se stará dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a to je podle mého názoru pohonná jednotka, kterou ocení třeba taxikáři. Těm nebude vadit klidnější tempo a dynamika, která se hodí do městského provozu. Já osobně bych ocenil šťavnatější agregát pod kapotou, zejména po zkušenosti, kdy jsme naložil kufr do plna, vzal tři urostlé kamarády a vyrazil na cestu.
Odpovědný chod převodovky a pozvolně řazené kvalty s daným výkonem fungovalo plynule, ale na můj vkus pomalu, zdlouhavě. Ovšem šestiválec TDI u Superbu v nabídce nenajdeme, nejvyšší motorizací je zde 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Pro mne u vozu, do kterého lze naložit tolik, jako do Superbu Combi, slušný základ, a ne vrchol nabídky. Nicméně si optikou celého koncernu VW umím představit, proč v Superbu 3.0 TDI není a co by taková jednotka udělala s prodeji Volkswagenu a Audi.
Spotřeba
Spotřeba u dvoulitru by měla být příkladná a je, tedy pokud se vrátím ke stylu jízdy a la taxi. Při těžší noze na plynovém pedálu a plně naloženém voze s tabulkovými hodnotami nelze počítat, nicméně sedm litrů nafty na 100 km v průměru považuji stále za důvod, proč o koupi tohoto vozu uvažovat. Jen jsem celý týden s autem jezdil a jezdil a důvod zajet k pumpě prostě nebyl.
Ovladatelnost
Superb je velké, resp. relativně dlouhé auto a s tím souvisí také způsob jeho ovládání, je třeba s délkou téměř pěti metrů počítat. Jakkoli se zpoza volantu můžete cítit hbitě a agilně, tak v reálu je zapotřebí počítat s tím, že velmi ostré zatáčky je třeba projíždět s odstupem, a také při parkování je zapotřebí vnímat odstup od ostatních aut. I když parkovací kamera většinu potíží vyřeší.

 

 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

 

Ovladatelnost ve smyslu slova soužití stoje a člověka pak lze popsat jako velmi dobrou, není zde nic, na co byste jako řidič nepřišli, co by vám vadila a s čím by se nedalo žít, naopak Superb Combi je autem, se kterém je radost jezdit každý (letní) den. Čímž chci říct, že v zimě by mne zajímal rozdíl mezi verzí s pohonem předních kol a se čtyřkolkou, zejména při plném obsazení a plně naloženém zavazadelníku. Ale to se teď až tak nepatří.
Verdikt
Výsledné hodnocení je a musí být veskrze kladné. Škoda Superb je velmi sofistikovaným a propracovaným autem, které za svou cenu nabízí velkou užitnou hodnotu. Já osobně bych preferoval silnější pohonnou jednotku – jako člověk, který jezdí s cestujícími a těžkými zavazadly preferuji dostatečnou porci výkonu pod pravou nohou, nicméně uvážlivě jezdící, spíše konzervativní řidič, bude jistě s autem tak, jak bylo v testu, spokojen.

 

zdroj:

http://www.autoweb.cz/skoda-superb-combi-2-0-tdi-dsg-150-k-2016/